Pengedar Shaklee Sungai Petani - 0134868608: TANDA AWAL KANSER DARAH

19 April 2017

TANDA AWAL KANSER DARAH

Kanser Darah

Kanser darah boleh menganggu pertumbuhan sel badan yang sihat. Biasanya kanser darah bermula daripada sum sum tulang dimana darah dihasilkan.

Sel induk (stem cell) dalam sum sum tulang menghasilkan 3 jenis darah iaitu, sel darah merah, sel darah putih dan platlet darah.
Sel induk atau biasanya dikenali sebagai stem cell, adalah sel ibu yang sihat yang mampu membelah dan menghasilkan sel sihat yang baru yang mempunyai krakter yang sama seperti induknya.
Dalam kes kanser darah, ia berlaku apabila sel induk (stem cell) terganggu dan seterusnya menghasilkan sel darah yang tidak normal.
Sel darah yang tidak normal ini atau lebih dikenali sebagai sel kanser akan menyebabkan fungsi badan terganggu dan merencatkan tugas utama darah seperti sel darah putih melawan jangkitan dan platlet menghentikan pendarahan.

Terdapat 3 jenis kanser darah yang biasa berlaku iaitu Leukemia, Lymphoma dan Myeloma.
Leukemia - kanser yang berlau dalam darah dan sum sum tulang akibat penghasilan sel darah putih abnormal yang tidak terkawal.
Bilang sel darah putih abnormal yang banyak ini meyebabkan badan gagal melawan penyakit dan menganggu proses penghasilan sel darah merah dan platlet.
Lymphoma - kanser yang menganggu fungsi sistem limfa. Sistem limfa berfungsi membuang cecair berlebihan dan menghasilkan sel imun untuk badan.
Sel kanser ini berkumpul dan membahagi dalam nod limfa sekaligus menganggu sistem pertahanan badan.
Myeloma - kanser sel plasma. Sel plasma adalah sel darah putih yang melawan penyakit dan menghasilkan antibodi.
Kanser ini memnyebabkan sistem imun badan lemah dan mudah diserang penyakit.

Tanda Tanda Awal Kanser Darah
Antara tanda tanda awal yang menunjukkan pesakit mengalami Kanser Darah ialah:-
1. Bengkak di bahagian noda limfa
2.Bintik bintik merah muncul pada kulit
3.Demam yang berpanjangan dan berulang
4.Hidung mudah berdarah
5.Anggota badan mudah terluka atau lebam
6.Kesakitan pada tulang dan sendi
Kurang selera makan, berat badan turun secara mendadak
7.Mudah berpeluh pada waktu malam
8.Badan rasa kurang sihat, seram sejuk, pening kepala
Sekiranya anda mempunyai tanda-tanda di atas, berjumpalah Doktor dengan segera untuk mendapatkan rawatan.
Sekiranya tidak dirawat, pendarahan yang serius boleh berlaku kepada pesakit seperti pendarahan dalam otak. Pesakit juga boleh terkena jangkitan yang serius seperti jangkitan bakteria dan kulat. Pesakit juga boleh mengalami sesak akibat kekurangan sel darah merah di dalam tubuh.
Dagnosis dan Rawatan Kanser Darah

Penyakit leukimia boleh dikenalpasti melalui pemeriksaan sum-sum tulang. Di dalam prosedur ini, contoh darah sum-sum akan diambil dan diuji di dalam makmal. Ujian khas juga akan dilakukan untuk mengenalpasti jenis leukemia tersebut.
Seperti penyakit kanser yang lain, pesakit perlu menjalani rawatan kimoterapi untuk memusnahkan sel-sel kanser. Malah pemindahan sum-sum tulang juga akan disyorkan apabila perlu. Dengan rawatan modern, peluang pesakit untuk sembuh adalah lebih cerah.

Bagaimana Supplemen Vivix Shaklee membantu Pesakit Kanser Darah.
Selain rawatan hospital, pesakit juga sangat memerlukan nutrisi yang baik untuk kembali sihat dan melawan jangkitan penyakit.
Pengambilan Vivix Shaklee yang kaya dengan resveratrol dapat membantu tubuh untuk kembali sihat dan yang paling penting untuk mengelakkan sel kanser kembali hadir. Dalam beberapa kajian yang dijalankan oleh Dr. Carnevale daripada Colorado State University menunjukkan bahawaResveratrol boleh mencegah sesetengah jenis leukemia, termasuk yang disebabkan daripada pendedahan radiasi (iaitu mieloid akut, mieloid kronik, dan leukemia lymphocytic akut).
Selain pembentukan semula sel rosak kepada sel sihat, Vivix juga mampu merawat luka dan tisu yang rosak akibat dari pembedahan, kimoterapi, radioterapi dan sebagainya yang dijalankan oleh penghidap kanser darah. Ia juga mampu memberi tenaga tambahan dan menguatkan sistem pertahanan badan pada penghidap kanser darah selepas menjalani sesi rawatan yang memenatkan dan menyakitkan badan.

Walaupun Vivix dikatakan mampu merencatkan sel kanser, anda juga hendaklah menjaga pemakanan dan mengamalkan gaya hidup sihat dalam menjalani kehidupan seharian.


Dapatkan juga nasihat dari pakar perubatan mengenai diet dan rawatan yang sesuai untuk mencegah kanser darah dari menjadi lebih serius.
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya.
EIDA RUZAIDAH RAHMAN

SMS/Whatsapp : 0134868608
Email : ieydamirrah@gmail.com
Saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Sungai Petani Kedah, Cod Ambangan Heights, Bandar Baru Sungai Lalang, Sungai Lalang, Laguna Merbok, Amanjaya Mall (C Mart), Bedong dan sekitarnya


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

VITAMINS_SUPPLEMENTS SHAKLEE Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign