Pengedar Shaklee Sungai Petani - 0134868608: RAHSIA LUKA BERSALIN SEMBUH DALAM 3 HARI

18 April 2017

RAHSIA LUKA BERSALIN SEMBUH DALAM 3 HARI


Dianggarkan lebih kurang 85 peratus wanita yang melalui proses kelahiran biasa (vaginal birth) akan mengalami sedikit sebanyak trauma perineal yang mana 60-70 peratus daripada mereka memerlukan jahitan (suturing). Trauma ini boleh berlaku secara semula jadi atau melalui episiotomi.
Kategori Koyak ( Tear)
Koyak (tear) bahagian posterior perineum akibat kelahiran boleh dibahagikan kepada empat kategori bergantung kepada lapisan yang koyak.
1. first degree melibatkan koyak lapisan kulit sahaja.
2. Second degree melibatkan koyak di lapisan kulit dan lapisan otot.
3. Third degree melibatkan koyak pada bahagian anal sphincter sama ada sebahagian (partial) atau kesemua (complete).
4. Fourth degree melibatkan koyak kesemua lapisan, internal dan external anal sphincter sehingga ke lapisan mucosa anus (dubur).

Bagaimanapun, ini tidak bermakna episiotomi boleh mengelakkan koyak pada third degree atau koyak fourth degree.
Semasa kelahiran, faraj trauma perineum juga boleh berlaku di bahagian anterioir. Ini melibatkan luka pada bahagian bibir kemaluan (labia), bahagian anterioir faraj dan clitoris. Koyak atau luka di bahagian ini membawa mobiditi yang rendah berbanding dengan trauma di bahagian posterior perineum.
Faktor risiko yang boleh membawa kepada koyak bahagian perinium
1. bilangan kelahiran (pariti)
2. saiz anak yang dikandung
3. cara kelahiran
4. posisi bayi yang tidak normal.
5. Faktor ibu pula termasuk kumpulan etnik, umur, jenis tisu dan status pemakanan seseorang.. dulu masa bersalin anak yg sulung nurse bagitau kulit ni rapuh sebab kurang makan sayur hijau..
Trauma bahagian perineum boleh memberi kesan negatif dari aspek fizikal, psikologi dan sosial wanita tersebut terutama semasa peringkat awal dan akhir berpantang.
KESAN AKIBAT FARAJ KOYAK TERUK
3 hingga 10 peratus yang dilaporkan mengalami faecal incontinence (kegagalan mengawal pembuangan najis) dan 19 peratus mengalami urinary incontinence (kegagalan mengawal kencing).
SUMBER




Bila Anda memilih Vivix sebagai teman berpantang, Anda akan dapat BONUS :
1. SUSU MERIAH. memang dalam pantang susu memang banyak. tapi kali ni ‘ lain sangat ‘ .. sampai demam pulak bengkak susu. Alhamdulillah dapat buat stok ebm untuk anak.
2. Darah kotor berketul ketul keluar. cerita dekat akak mengurut. dia cakap bagus darah tu keluar. darah tu kalau tak keluar bahaya. bahaya kalau darah nifas ni tak keluar betul betul. keluar habis. pernah baca darah nifas yang tak bersih boleh jadi kanser.
3. Badan rasa segar takde la lemau semacam. badan bertenaga. boleh uruskan anak anak walaupun pantang sendiri. muka pun tak pucat sebab peredaran darah berjalan lancar

4. Berat cepat turun Bonus dan semua wanita dalam pantang nak sangat kannnn..
Kalau rasa set berpantang banyak sangay nak kena telan, ambil je vivix dah cukup. ALL in 1 khasiatnya
Memang berbaloi makan vivix masa berpantang. Rata-rata yang sudah mencuba Vivix Sangat puas hati. Next berpantang pun akan pastikan vivix ada pada hari pertama bersalin nanti. baru la luka cepat sembuhkan

9 Bulan kita wanita korban kan tubuh badan, rahim kita membawa zuriat. Proses bersalin yang menyakitkan. Terpaksa pula tanggung kesakitan luka jahitan bersalin yang teruk.
Faraj kita aset utama kita. Jika ianya rosak .. macam macam perkara akan berlaku. Kita makin tua makin sakit, suami mungkin akan mula mencari lain...
Rahim, faraj hanya ada 1.. Jagalah ia sebaik mungkin...ia adalah aset paling penting bagi wanita...dan juga utk suami kita...
Bagaimana Cara untuk dapatkan VIVIX SHAKLEE
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya.
EIDA RUZAIDAH RAHMAN
Email : ieydamirrah@gmail.com
Call/SMS/Whatsapp : 0134868608
Sekiranya anda berada di sekitar Sungai Petani, Ambangan Heights Laguna Merbok, Bandar Baru Sungai Lalang, Sungai Lalang, Bedong, Amanjaya Mall (cmart) .
Saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Sungai Petani Kedah, Ambangan Heights ,Laguna Merbok, Bandar Baru Sungai Lalang, Sungai Lalang, Bedong, Amanjaya Mall (cmart) .

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

VITAMINS_SUPPLEMENTS SHAKLEE Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign